status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Monday, December 12, 2011

saya mengaku....

JUJUR IKHLAS DARI SAYA


.

.

.

.

.


BACA TAU

‎"ramai yang buat status baik2 di facebook. mahu tunjuk alim ? 

mahu tunjuk baik ? "

kenapa bila orang buat satu kebaikan , 


ramai pula yang pertikaikan. 

rasanya tiada masalah dengan status baik-baik, 



daripada status-status yang tak baik. 

kenapa yang baik dipertikai, yang tak baik dianggap biasa?

dunia~ "yang baik itu semakin lama semakin asing , 





hingga perlu dbahaskan.. "

dan yang asing itulah yang beruntung. semoga Allah redhai.

*jadi, teruskan buat status baik-baik, 

bukan juga sebab diri dah cukup baik, 

tetapi sedang berusaha capai tahap 'baik ' dan 'matang' di sisi  agama.,,,

insya-ALLAH..


wallahu'alam......

p/s: jom jadi baik untuk memperbaiki diri kita... 

tak salah sebab kita manusia yang mudah lupa


[^_^"]


salam ukhwah semua

2 comments:

Fitri Suraya said...

betul tu. saya trima pendapat awak. skurg-krgnye kite ni sdg berusaha nk jd baik walaupun kte ini tidaklah sebaik mne..

afiqah umairah said...

salam'alaik wahai tetamu yg kesini...

insyaallah...
mudah-mudahan allah permudah urusan kita yg ingin berubah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...