status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Wednesday, June 17, 2015

tips ramadhan ! ! enjoy it ! !


credit : hamba

ramadhan coming !


 
credit : tumblr



credit : tumblr


credit : google


Summa Alhamdulillah.
ramadhan bakal menjelma lagi berapa jam.
maghrib ni terawih kan?

moga unibessiti ramadhan kali ini lebih cemerlang !

aku rindu umairah yang dulu.
aku rindu afiqah yang dulu.

mana pergi semangat mu?

kembali lah bersujud.
kembali lah kepada Allah.

setiap detik hidupmu Allah sayang.
Allah sayang kamu wahai afiqah umairah ~





adakah perlu ? entah ~


credit : tumblr


kadang aku rasa nak berhenti..
semakin lama aku baca imbasan lama post..
aku rasa macam tak berguna.


mungkin aku perlu berhenti menulis.
kerna apa yang aku taip..
akan berlaku kepada aku..


tapi kalau berhenti..
siapa yang mahu menyebarkan amar maaruf nahi mungkar ?


aku runsing.
dunia ni sakit.
dunia ni masalah.

aku lelah.
aku penat.


moga kuat sri kandi muslimat tangkas~

Sunday, June 14, 2015

i am back ! !

Assalamualaikum..
haii ! lamanyaaa tak blogging ~ 
banyak benda nak settle.

many things to do for this 2 months holiday.
yang pasti before return back to micet.
spend good time with le family :)

bdway,

tahniah adik2 spm 14 yang dapat sambung belajar mana-mana sekalipun.
ingat, ini permulaan baharu. betul niat dan selamat menempuh dengan kuat dan tangkas ~ 


banyak benda nak ceghite.. pasai micet ade, pasai sahabat ade, pasai adik-adik usrah ade, pasai family besar micet ade, pasai housemate ade.. haihhh kita kumpul simpan kat draft..after that baru release post. 

doakan sis berjaya ye ! 


lillahi.

umairahmsw.

pss :

counting ramadhan.

marhaban ya ramadhan... marhaban ya ramadhan.

throwback for this sem until mid sem. 
next post insyaAllah half mid sem left.  


before start for new sem JAN 15
got WARDED for 5 days in HSNZ..




opening new sem with daurah.
refresh about tajuk-tajuk usrah after 3 weeks holidays.




usrah with intake Jan 15.
with fresh naqibah. pilot and co-pilot there :)




akaks fyp degree



one of my lovely ninja. eheh.
date while have a little time before return back from midsem.


getting new akak ipar on my cousin's wedding



this legend photo while form 4.
lawatan Badar Dan Kerohanian SMKAKA



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...