status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, March 17, 2011

yuhuuuuuu.... one day with DrLS

assalam...
hehehe... tngk tajuk cam best jeh...
ofcoz ah... because hari nih enjoy with nice candid....
yuhuuu... with MR.DrLS


walaupun ini bkn milik saya tapi
saya enjoy dgn D90 tadi... yayayaya..
my dad kasi guna... wah.. sebaik mgkin saya gunakan....
so, adalah beberapa yg  boleh dikatakan LAWA... hehehe

originally by fiqaIra.production.sdn.bhd.
ececececehhhhh... hahahaha...

ok2... nantikan umai post photo nanti...
wait me !!!

wallahu'alam

miss u... miss it...


assalam buat semua...
salam sejahtera ke atas semua hendakNYA...

hurm.. hri ni, kan merupakan sejarah ah juga sbb...
x on9 FB.... bcoz umai deACTIVE kan nya... waaaaaaaaaaa.....
rasa cam prcaya umai OFF.... ye lah... nk berubah mesti slowly but berSABAR..
itu penting tuh.... sbnrnya... bnyk sbb umai OFF...

antaranya nk latih diri ni supaya x obses ngan FB ni....
bgus juga bila umai fikir semula...
ada hikmah... bgus2 satu pencapaian yg baik...
*puji sendiri sbb nk bgi smngt kat diri ini la..*

hurm.. agak2 ada x yg miss diri nih ...
yg pasti, walaupun umai x oN9 FB dah... semua rakan2 yg disayangi 
DA'IMAN FI QOLBI
hahaha... pi kan umai x kisah lah... sbb itu x penting ..
yg penting nk kasih dariNYA...

NAK KASIH DARINYA.....


NAK KASIH DARI KEKASIHNYA JUA

ya allah...
perkenankanlah doa hambamu yg penuh dosa ini...
terangilah hatiku dgn cahaya NUR-MU

p/s : homework in progress... insyaallah siap before jumaat!

wallahu'alam

Tuesday, March 15, 2011

oFF

asssalam...
hurm... buat masa skrg umai just on9 blog jeh...
umai rse ini yg terbaik.. so, sape2 yg cri umai n nk tnye pape ke...
just contact with my blog...


now, im OFF

insyaallah.... umai akan buka tapi x tau bile.....
kne sabar lah dgn dugaan nih.....

wallahu'alam

meruntun hati.....dugaan... allah sayang

 assalam buat semua...
hurm.. mlm nih rasa sedih sngt2.. impian yg umai rncg telah pergi 
disapa angin yg menyapa tanpa disedari...


andai diriku dpt merintih ... ingin sekali aku bertempik di hadapan
laut yg menghempas pantai... biar angin membawa luahan hati ini jauh dri diri ini


wahai hati...
tenanglah dikau..
wahai hati 
kuatkanlah dikau
wahai hati
sabarlah dgn dugaan ini..
wahai hati
jgn dikau tangisi ia...


ya allah.. kuatkanlah aq... kuatkanlah hatiku....
sesungguh disebalik yg terjadi ada hikmahnya..
dan mgkin jadi ape yg disukai tidak mnjadi n ape yg tak disukai menjadi..
sesungguhnya allah maha MENGETAHUI


ya allah kuatkan aq mnjlnkan amanahku 
sbgai pemegang amanah yg tlh engkau tetapkan...

wallahu'alam

Monday, March 14, 2011

petang berSAma...^_^


assalam buat semua yg mmbaca....
hem... 1st... nk bgtau.. rumah yg kat above nih...
COMEY an? an? an?..... hehehe...
nih umah umai akn dtg... cantik ah... confirm,umai jemput semua kawan2 umai
yg mengenali diri umai nih.... korg semua dijemput...
ececehceh....... hahaha.. melalut pula..

ok2.... mukadimah jeh... ni nak cite tadi ptg pi jalan2 n pusing taman
yg umai duduk nih.... lama dah umai x keluar umah... sbb
umai jrg nk keluar coz lbih suka duk dlm umah je.....
tadi keluar pun sbb nk teman adik2 kecik yg main kat luar umah...
so, ibu umai pun suruh tengokkan diorg la....

hem... suasana petang tadi... mmg menenangkan....
jom kita tengok photo2 yg comey-comey nih....


mendung jeh... syukur sbb x panas sngt.... hurm.. nyaman

awan berarak pergi...

berlari berkejaran.. seindah di  taman...

hahaha... semua bertutup depan... sehati belake...


ni lah adik2 umai nsih kecik2..
yg bju biru tuh 6 tahun,bongsu la kire..


kanak-kanak riang... yg puan nih... adik puan umai sorg jeh... 
nape2 nk bodek sng la...

kakak nih happy juga sbb dpt keluar umah... hehehe

ni la kakak yg menolong tuh...

penat btoi kejar diorg semua... letih keme disini...

that's all..... wallahu'alam

abouT Us



assalam buat semua...
kali pnih post ttg yg mmg famous skrg nih
all about FACEBOOK....

so, what do u think?

tapi yg umai fikir kan..... kita kne kuat hadapi semua godaan yg 
mnjatuhkan kita..... dan kita kne kuat dri segi semua aspek...
hem... skrg teknologi terlampau luas...


jadi mari umai jemput n ajak termasuk diri yg sdg menulis nih..
kita pandai mggunakan alat ini ye lah...
mcm2 boleh jadi... 

kita pula mesti sentiasa berbisik dgn pencipta kita
sesungguh dia MAHA MENDENGAR...


JOM kita jauh dri semua yg mghalang cinta kita dgn NYA

dan satu lagi, wahai kawan-kawanku sekalian...
come ON ! jauhkan diri dari couple...


insyaallah.. kita akan dijodohkan yg terbaik.. jadi kalau nk yg
TOYYIBBAH.... kita kne la TOYYIB jua 
insyaallah, kita mesti berdoa :


Bismillahirrahmanirahim...

Ya Allah Ya Tuhanku..
Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku
tercipta untukku..
satukanlah hatinya dengan hatiku
titipkanlah kebahagiaan antara kami
agar kemesraan itu kekal abadi
dan Ya Allah
Ya Tuhanku Yang Maha Penyayang
seiringkanlah kami melayari hidup ini
ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah Ya Tuhanku
seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku
bawalah dia jauh dari pandanganku
luputkanlah dia dari ingatanku
dan peliharalah aku dari kekecewaan
serta Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih
berikanlah aku kekuatan melontar bayangannya jauh ke dada langit
hilang bersama senja nan merah, agar ku bisa bahagia
walaupun tanpa bersama dengannya
dan Ya Allah yang tercinta
gantikanlah yang telah hilang
tumbuhkanlah kembali yang telah patah
walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah Ya Tuhanku..
pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu
sesungguhnya apa yang telah ditakdirkan adalah yg terbaik duat diriku
kerana Engkau Maha Mengetahui segala yg trbaik buat hamba-Mu
Ya Allah cukuplah Engkau sahaja yang menjadi Pemeliharaku
di dunia dan di akhirat nanti
dengarlah permintaan dan rintihan dari hamba-Mu yg daif ini
Ya Allah, jangan Engkau biarkan  aku bersendirian
di dunia ini mahupun di akhirat nanti mnjurus aku ke arah
kemaksiatan dan kemungkaran
maka kurniakanlah padaku seorang pasangan
yang beriman dan beramal soleh
supaya diriku dan dirinya sama-sama mendapat
keredhaan dari-Mu ya Allah
dan seterusnya Ya Allah dapat membina hidup ini
dengan penuh kesejahteraan ke jalan yang Engkau redhai
serta kurniakanlah pada kami Ya Allah
keturunan yang soleh dan solehah

Amiin...Ya Rabbal A'lamiin...

insyaallah...
wallahu'alam....

hehehe... the story about tonight !!!!



assalam semua n salam sejahtera ke atas all readers...
hehehehe.... skrg umai nk cite sal tadi...
just now... berlaku.. hahaha


pasal photo kat atas la.... 
fall in LOVE.... hehehehe 4 the 1st time umai tgk cite JAPAN atau
cite pelakonnya kiut miut atau x pon yg mata sepet...
 stlh lama  meninggalkannya after winter sonata...
hahahha... tgk cite nih bkn sorg2 tau...
but with my akhi imran, ibu, iba n bdak umur 
8t tahun,ilmee dan 9 tahun,teha sekali
DAhsyat ah se family except my abah n akhi irfan yg x join ...
hahahaha....

so, my opinion about this movie
HANAZAKARI NO KIMITACHI E or
HANAKIMI is the best .

 AND
  
sonu love ashiya mizuki.

hahahha... mungkin umai agak ketinggalan
 but at least i can watch it then NEVER...
am i right??? please !!!!
huhu sape la nk jawab an? macam la ada yg tolong jawapkan....

tu saje luahan kali nih sbb happy kot...
sbb satu lagi

  46 soalan addmath dah well done with hana kimi

Suasana masa buat +math lebih kurg cam photo di atas nih la..
buat smbil duk still depan lappy... hehehe
hehehe.... thanks my SIFU +math, akhi imran sbb tolong ajar...

that's all
wallahu'alam




Friday, March 11, 2011

so..many... story..



hidup ini seindah warna pelangi yang terbit 
selepas awan mendung bersama dukanya umpama titisan air hujannya 
dan ceria kembali dengan sinaran yang GAH memancar... iaitu matahari..
SUBHANALLAH

assalam... hehehe...camne ayat diatas? power x?
ada x cam ala-ala sastera.. hehehe.. sekali sekala nk berjiwang alam sikit..
boleh jadi penyajak... hahaha... sje jeh... sekadar luahan perasaan
ni sbnrnya nk bgtau... umai bnyk sesangat nak kongsi
story umai ngan readers but..
mlm nih sngt letih sikit so.. umai just post 2 jeh... bdway..
umai harap lps nih dpt cite sal maulud..sal asrama,sal ape2 yg nk
umai kongsi disini.. hahhaa...



cantik x rama2 nih? hei lau wujud... umai nk bawak someone yg suka 
butterfly and then candid la... kalau lah wujud...
hem .. lau x silap kak firah tuh suka rama-rama... ye lah..
tgk wall blog dia tuh umai bisa detect.. cewah..
bgtau kat sini mcm la btol.....hehehe.. umai teka jeh..
sbb umai pro ah bab gini...*bangga tetibe*

*kak firah, maaf yerp lau tersalah.. umai just agak jeh... lau btol
bgtau la btOL.. lau salah pon bgtau la BToL... hehehehe

something special 4 u siS :
 

jikalau rama-rama ni bisa terbang dan menurut kata
akan umai smpaikan warkah salam kasih buat sesiapa yang dirindui...
sebagai ganti diri ini yang berjauhan dan jauh sekali kita akan bertemu...

wallahu 'alam

Thursday, March 10, 2011

HoliWorKS....[ hoLidayS or HomeWorkS ]



assalam buat all readers...
huhu... ketemu kmbali dlm post umai yg terbaru...
ok.. tadi ptg smpai trus rehat2.....
letih hari ni..
ye la... umai sibuk 2 n 3 hari yg lalu..
so.. penat...
but happy sbb dpt sibukkan diri dgn menolong cikgu..
n x semestinya tolong cikgu, umai x msuk kls...
no..no..no.. time belajar.. belajar.. time menolong.. menolong la..
baru PROFESIONAL...

eh..eh.. dah melalut entah kemana pula...
maaf ah.. yg pnjg kat atas tuh  bru intro.. hehehee..
jom kembali ke tajuk asal tuh... ok2...  
walaupun dlm kalendar bgtau kita holidays .. 
but for me not..
waaa.... homework smile and begging to me for finish all of it...
so.. mgkin umai sibuk la nanti utk siapkan semua tuh..
umai ingat nk siapkan kje tuh...
insyaallah... niat yg baik.. kesudahan yg baik


jadi, umai kne rajin lah an? an?...
cam budak kiut nih ... hehehee..
 atau macam baby yg comey nih...


ish2... x kire ah sape2 pun.. janji kne n sewajibnya RAJIN..
hei ! time rajin mesti ada yg berbisik suruh malas n buat kje lain..
cam na nih? adoi ! kne kuat ... kne lawan... ayuh.
kita lawan benda yg JAHAT tuh...


berdasarkan pic kat atas nih..
umai kne kuat n yakin yg semua kje yg susah n bnyk tuh
senang n sikit jeh tu...

ok... nite 

wallahu'alam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...