status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Tuesday, November 30, 2010

happY....happy... mood....

salam.... hehehe...
syukur ngat dah OK.... ngan org yg buat umai rse hati....
happy2 plus sedih sbb x caye kitaorg dah BERBAIK...

ALLAH MAHA PEMAKHBUL.....
ALLAH MAHA PENGASIH 
LAGI MAHA PEMURAH

syukur2 sngt kpd ILAHI....
thanks that person bcoz release it... i appreciate U......

Sunday, November 28, 2010

home... SWEEt .... homE...

salam.... 
hari ni my family from KL coming back with speacial persON....
who that person?kakak ipar ke?ke siapa... hahaha...
OPah ku dtg umah la.... i like it... huhu...
sebut sal kakak ipar ni... jauh ag pasal tu.... 
abg2 aq kne blaja hbis dulu baru
ijab kabul.... termasuk ah aq ni.... hehehe...
waaaaaa... x sabar tggu diorg... 
sbb ade org special ni ah... seharian aq kemas umah...
kemas bilik,kemas ruang tamu n sapu2 halaman rumah... 
walaupun x complete but i do my best...
huhuhuuu...

Thursday, November 25, 2010

duhai AsshabaB !!!

salam.... khas utk kaum aDam

Wahai asshabab (pemuda),
Laksanakanlah tanggungjawabmu,
Terhadap wanita yang patut kamu lindungi,
Bukan untuk kamu cercai.

Sedarkah asshabab...
Bahawa wanita itu selembut kapas,
Biarpun kelihatan seperti buluh,
Namun engkau tidak tahu hakikatnya...
Hakikatnya asshabab...
Apabila kau menegur seorang wanita yang melakukan kesilapan,
Dia pasti malu dan tidak akan mengulangi lagi,
Sekiranya dia melawan katamu,
Ketahuilah bahawa hatinya terdetik ,
Rasa bersalah tanpa engkau ketahui..
Namun kini,
Asshabab tidak pernah melaksanakan tanggungjawabnya,
Apabila wanita membuka auratnya,
Pandanganmu terus menyapu tubuhnya,
Apabila wanita itu membuat kesilapan,
Engkau bukan shaja tidak menegurnya,
Malahan engkau ambil kesempatan atas dirinya...
Sedarlah wahai asshabab...
Tangunggjawabmu amat besar terhadap wanita,
Sedarkah engkau,
Bahawa sekeras mana seseorang wanita,
Mereka akan malu dan tunduk,
Apabila seorang lelaki mengajaknya kepada agama...
Duhai shabab..
Sesungguhnya, kekuatan agama Islam,
Terletak ditangan mu,
Engkau pemimpin besar dalam semua hal...
Oleh itu,
Jagalah agamamu agar terbentuk,
Islam yang sebenar.

*insyallah semua rknku ku adlh calon ug tOYYiB

imPOrTant..

insyallah... it will be "toyyib + toyyibbah"

Andai seorang lelaki datang kepadamu ketika kau perlukan teman...
Andai seorang lelaki datang kepadamu dengan ciri-ciri lelaki idaman...
Andai seorang lelaki datang menegur dan membuatmu terhibur...
Andai seorang lelaki datang menanyakan pendapatmu tentang dirinya...
Andai seorang lelaki datang menanyakan tentang ketampanan wajah dan keromantikan dirinya kepadamu...
Andai seorang lelaki datang memintamu membetulkan kolar baju dan rambutnya...


Andai seorang lelaki datang kepadamu sambil merapatkan badannya kepadamu...
Andai seorang lelaki datang tanpa segan silu padamu walau dirimu sudah pemalu, sopan dan ayu...
Andai datang waktu itu, apakah tindakanmu...

MUNGKIN PADA PANDANGAN LELAKI ITU,
"Kau sangat comel pada mataku"
"Kau dah seperti adik kandungku"
"Lu keras macam tomboy takkan lu nak feeling dengan gua"
"Kau dan aku bukan alim sangat jadi tak perlu hipokrit"
"Kaulah kekasihku, kau perlukan belaian dan sokongan moral dariku"
"Aku tahu kau sunyi, aku tak kisah kalau aku kau nodai. Aku sudi dan sabar menanti"
"Oh, kau adalah bakal isteriku, aku harus berlatih dari sekarang 'menumpangkan' bahuku"
"Ku berbuat begini tiada yang tahu, kau takkan cerita pada orang lain"

TETAPI WAHAI PEREMPUAN, ADAKAH ITU YANG KAMU MAHU DAN DAMBAKAN? ADAKAH ITU YANG KAMU PERLUKAN?
Andai seorang lelaki itu datang...
Dan hanya dirimu pengawal gelanggang...

BERANIKAN diri untuk BERUNDUR
GAGAHKAN diri untuk TIDAK CAIR DILEBUR
TABAHKAN diri untuk menjadi PEREMPUAN EKSLUSIF YANG UNGGUL!

Perempuan yang taat hanya pada lelaki bernama ayah dan suami
Perempuan yang sedar maruah dan keunikan diri
Perempuan yang takkan cair dengan pujukan rayu 'syaitan' lelaki
Perempuan yang punya jati diri, berundur kerana TAK MAHU SUAMINYA NANTI DIBAYANGI BEKAS TEMAN-TEMAN LELAKI.
Sesungguhnya, neraka itu hakiki...

Ingatlah wahai diri yang bernama perempuan,
Andai seorang lelaki itu datang...
Beranikanlah diri untuk BERFIKIR dan MENOLAK dengan mata...

*info utk semua sahabatku x kire laki maupun pompuan....

Monday, November 22, 2010

A gREat missiON.....


Salam....
hari ni umai dpat satu misi baru dri ayah....
ini perbualan umai n ayah

said:
ayah : 6ti buat ni semua......bhgian ni potong, tampal dgn gaM, Balut dgn pmblut hadiah
          slps tu,kyg tampal le origami tuh..... keliling dlm kotak ni kne penuh ngan ORIgAmi
          buat yg terbaik n kelim mule ngan ayah.... tapi kne lawa ah....  
          esok ayah nak suruhh  bdOp prakTiKAL tu buat selama bebERapa jam smpaI
          haBIS KULiah diorg ngan ayah....buat ah ngan TEHA tu.....

umai : hem...cewahh (dgn aggukan nih) ok2... ok2..ok2....
          tu je jwpn aq smbil mndgr ayahku punya keterangan....
          wah.... berat jgok ni... tpi kne COOL n reLAx baru jadI kje ni.....
          insyallah kje ni jadi n akn dipersembahkan di hdpn bdoP pRAktiKAL tu.....

antara oriGAmi yg DIBUat olehku :

loVE

stAr

elepHAnt n others animal



yg biru je buat, yg lain tu x pun... hehehe


hem.... harap misiku jadi dgn CANTIK n KEMAS......insyaLLAh

Sunday, November 21, 2010

oooHoOOo,miss U n when we can MeET???

salam,
hemmm......
miss u my friends.......
miss ur voice...
miss ur face....
miss ur laugh.....
miss our memory had together.....
miss u all, sohabat !!!!!


walaupun kita x bersama, 
tapi awk semua tetap 
daiman fi "QOLBI".......

Thursday, November 18, 2010

cLICk teaM,WE shiNE...



salam .....see again !!!!!
skrg umai nak cite pasal kem yg baru je umai sertai selama 4 hari 3 mlm, lama kan??
for me it's long time .... smpai seBAk ah kATAkan (kata member aq sorg tuh)
THE CLICK CAMP di LEGEND RESORT ...

THIS camp is very FUN,very HAPPy,
very aweSOme and very very GREAT !!!!!!
i am in group 1(CLICK TEAM) and get many friends such as

(selangor student)
Eika
AMMAR

(kelantan student) 
SaRAH
UMmu
(sorg ag x ingat ah nama ape... maaf)

(terengganu student)
 Nazirah Najib(lembh bidong)
sYA
DEe
hannaH


my fasi plop : kaq syuhada and arthi
that all about my group 1, CLICK TEAm!!

some photos to show from me :




after and during our community project.. happy beb !!!
(my group)


during community presentation about education problem


time ni mata umai ditongkatkan (ngantuk+ letih) 
sbb duk dpn skali ekpon ,hem...tahan je..


lps siap,kitaorg pi present la... like usually umai juz hold it..
hehehe ...janji berani pi dpn semua group lain....


masa ni suke giler 3D postER.. buat sendiri tu....
I miss my group !!! realy2


ni presentation about my group flaG...
umai ah yg dRawiNG... nice kan?
*syok sendiri.... hehehe



this person is my group leader,DAvid.... 
he is nice person and responsible
i glad and nice to meet him...

memO from ME, UmAi :

 thats all about my group n  CLICK ! camp.....
actually i miSS all CliCkERS buT LIfe must go On......
Miss U aLL.......






Wednesday, November 17, 2010

fuh !!!!!!

salam...  lama x update post trbaru....
nak upgrade blog tpi dah buat tapi
x pUAS hATi agi le.... x tau knpe?
yg pasti nanti nak tukar template lain pulak...
nsyallah ,it will be... bende ni kne smooth n slow...
next time, aq nak write about CLICK ! CAmp.....
CoMInG SooN.....
but the way
night n ZzzzzZZZzzzz

Friday, November 12, 2010

holiday at LEGEND reSORT

salam....
miss all....
skrg on9 kat click camp....
waaa!!!!!!!!!!!!!! its great !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
see next soon.... bye bye bye.....
salam semua....................
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...