status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Saturday, September 29, 2012

semalam akan hilang

* from encik google*
alhamdulillah... hembusan angin dapat lagi ana rasa....sekarang masa untuk berkemas dan masa bersiap sedia untuk menghadapi selama 4 minggu sebelum SPM.... semoga allah permudah ... amin.... hari khamis yang lalu rasa sangat bersyukur kerana tanpa dijangka ukhti yang selama ini menyokong balas kiriman mesej... semoga allah rahmati semua saudara seislam ana yang menyokong ana dan memberi kata-kata semangat kepada ana..... alhamdallah... semoga allah menjaga hubungan ini....dan pertemukan kami dalam suasana dirahmatiNYA... amin... *wish it happen*
gas oksigen masuk ke dalam bronkus dan terus menuju ke saluran masing - masing ,
ilmu sains memang hebat jika kita terokai....alhamdallah...

"kadang-kadang allah beri kita matahari untuk merasa hangatnya hidup ini
kadang-kadang allah bagi kita hujan supaya merasa sejuknya kasihnya
namun tanpa sedar kita mengeluh terus menerus.... tanpa sedar allah kurniakan pelangi yang berwarna - warni untuk sekalian makhluknya.... "

alhamdallah.... dalam seminggu yang lalu ana berasa sangat lemah....
gara-gara diuji hanya sedikit terus rebah namun....

suatu hari, teringat kata-kata senior ana , ukhti islah binti ismail,

"jangan sedih... memang sekarang bukan masa untuk allah beri apa yang kita mahu kerana allah beri apa yang kita perlu... allah lebih maha mengetahui dan sebaik-baik perancang allah yang atur"

ye kata-kata diatas memang mendalam dan hanya orang yang berfikir akan terus bangkit apabila memahami ayat ini.... semoga allah redha dengan tulisan ana disini kerana apa yang tertulis disini terbit dari hati ana yang sedang berkata-kata.... 

wallahu'alam

p/s: selamat buat semua PMR candidate... esp smkaka student and others 
p/ss: selamat buat yang merantau... semoga kita ketemu suatu hari nanti...
p/sss: semoga allah redha dengan apa yang kita lakukan....

allahumma yassir wala tu'assir.... allah yubarik  !

Sunday, September 16, 2012

sedih gembira berbaur

duhai hati
janganlah bersedih.. allah sentiasa bersamamu...
yakinlah allah mendugamu kerana sayang dan ingat padamu

allahurobbi
ya allah..... ya rasulullah...

terimalah ibadahku, hidupku,matiku....
hanya padamu ku berserah....
semoga allah redha...

amin....ya rabbal'alamin












masih rindu ?



bait-bait lagu ni boleh mengingatkan kita pada rasulullah...
yup ! jujur ana rasa rendah diri dan hina bila hayati lirik lagu ini... insyaallah dengan lagu camni dapat meningkatkan lagi untuk kita dekat dengan allah dan kekasihNYA
ALLAHUROBBI ! ! !
diri ini hamba yang hina, tapi jauh lubuk hati.... ana ingin berjumpa dengan kekasih allah dalam keadaan suci dari dosa..... amin... semoga allah redha...
aku hamba yang penuh dosa punya impian yang tinggi....
allahurobbi ! ! !
Sholla 'alaikallah Yaa Rasulullah sholla 'ala
Rasulillah Muhammad musthofa
Ada satu bintang, sinarnya berseri
Cahaya atas cahaya, tempat yang utama

Amutu wa ahya 'ala hubbikum
Wadzulliya ladaikum wa'izziy bikum

Sholla 'alaikallah Yaa Rasulullah sholla 'ala
Rasulillah Muhammad musthofa

HADDAD ALWI - SATU BINTANG

Friday, September 14, 2012

salam tak terjawab ? ? ?



sekadar perkongsian ilmu.... 

‎97% muslim yang ana jumpa bila disebut:

"Wei,mat kirim salam..."

Akan dijawab..

"iyee ke?WA'ALAIKUMUSSALAM....."

Ok.....

Nmpk mcm tak da masalah kan?

Tertanya2 kan apa masalahnya kan?

Ya..memang ada masalah....

Jeng jeng jeng........... =.="

Sebenarnya,jelas di dalam hadis nabi saw,nabi mengajarkan apabila salam itu disampaikan melalui posmen(org tengah) maka jawapan yg diberi kepada kiriman salam tu bukannya, 'waalaikumussalam' tapi.....

" wa'alaika wa'alaihissalam "
(riwayat bukhari dan muslim)-insyaAllah

Sebab apa?

Mat suruh Abu kirim salam kat ma'il..

Ma'il jwb " wa'alaikumussalam "

Sdgkan:-

Wa'alaikumussalam= selamat sejahtera ke atas KAMU
jadi salam mat kpd ma'il tak terjawab kan?sbb ma'il doakan salam tu kepada ABU SEDANGKAN ABU TU ORANG TENGAH..

Manakala:-

Wa'alaika wa'alaihissalam= dan juga kepada KAMU dan juga kepada DIA selamat sejahtera.
Maka salamnya terjawab.... ^_^
Indahnya Islam...

Note: hukum memberi salam itu sunat,tapi menjawab itu wajib..jadi kalau salah jwab,bermakna MASIH BELUM JAWAB....

*Sebarkan,ilmu2 Allah ni untuk disebarkan..*

wallahu'alam

p/s :
jika ada salah mohon diperbetulkan...
 ilmu ini diambil dari sini : 
https://www.facebook.com/groups/CintaAllahCintaAbadi/ selamat pergi ke laman ini.....

sakit ! ! ! kakiku



assalam semua ! ! ! 
semoga allah rahmati umat islam di bumi ni....
ingat ! ! allah adalah pemilik BUMI yang kita duduk ini jadi wajiblah kita mengikuti apa
yang DIPERINTAH DAN DILARANG....

bersyukur alhamdallah..... allahurobbi.... selamat ana sampai dirumah semalam *1st time naik bas dari sekolah ni* selama 5 tahun di smkaka,dungun, semalam baru kesempatan ana diberi izin naik bas oleh ibu abah....
menguji kesabaran jugak dan ada accident berlaku iaitu terseliuh semasa nak naik bas dekat simpang nak masuk ke sekolah.. waaaa.... sakit pulak buku lali kaki yang dah sedia sakit.. allah saja yang tahu... nah sekarang bengkak buku lali kaki nih... entah macam mana tetibe ada lubang then kaki ana yang kanan tu masuk pastu terlipat macam mana ntah sebab masa tu kalut nak naik bas... hehehe.... sebenarnya buku lali tu dah sedia bengkak sebelum ni sebab terseliuh semasa turun tangga kat sekolah dan sakit.... pastu boleh dikatakan minggu ni baik dah sikit pastu allah izinkan kejadian semalam berlaku soo... ana jalan pun macam robot... hehehe... hebat allah takdirkan ana merasai sakit sekali lagi.... alhamdallah allah masih ingat hambanya yang penuh dengan dosa ini.... ok2 berbalik kepada asalnya.... ana sangat merindui nak coret kat blog ni... hari ini baru dapat.... semalam masih letih dengan bas, kaki dan borak dengan my ibu... miss her...

nanti nak post pasal something pula.... special september for ME
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...