status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, April 12, 2012

sejuk hati.....

Assalamualaikum semua..... excited saya nak post... kali ni pasal diri saya sendiri.... hehehe... macam selama ni pasal orang lain aje kan ? ok2... kita ni manusia yang tak lepas dari melakukan dosa termasuk saya yang tengah mengarang ni... tetiba diri ini yang penuh khilaf terasa sedih... hurm... moga allah permudah diriku dalam mendakatiNYA... sesungguhnya aku hamba yang mendamba kasihNYA.... 

".....Barangsiapa yang mendekati-Ku sejengkal, maka aku akan mendekatinya sehasta.
Barangsiapa yang mendekati-Ku sehasta maka aku akan mendekatinya se depa.
Dan barangsiapa yang datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan,
maka Aku akan datang kepadanya dalam berlari..."

allah !... hanya kalimah itu yang mampu aku ucapkan tatkala membaca ayat diatas....
hebat dan syabas kepada sesiapa yang memahaminya...semoga allah membuka pintu hati umat islam yang membacanya dan pintu hatiku juga... amin ya rabbal'alamin.....


kadang-kadang hidup kita mendung persis seperti awan dalam gambar kat atas ni...
tanpa kita sedar allah akan bagi kita rahmat sebenarnya iaitu hujan....


dan dalam hujan kita kadang-kadang mengeluh tanpa kita sedar allah nak bagi kita melihat kebijaksanaanNYA dalam mentadbir alamnya dengan memberi kita melihat keindahan alam semulajadi seperti pohon-pohon akan mulai mengeluarkan bunga dan warna yang cantik..
subhanaallah ! ! !


even bunga tahi ayam sekalipun akan ceria dan mekar berwarna warni..
bunga ini bau busuk tapi cantik dipandang.... allah itu maha adil walaupun pada tumbuhan inikan pula manusia yang memang istimewa ciptaannya... kita kan ada akal !


wallahu'alam

p/s : tahniah buat najwani or as known as insan sepi... congrat dear with your blog...
jom kita mengembangkan dakwah disini... insyaallah.... jom terjah laman sawang dia..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...