status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Saturday, June 14, 2014

beruntunglah kamu





[credit : hamba Allah ]




JAM 0053
16 Syaaban 1435H
140614

beruntunglah kamu,
andai menangis ingat Allah,
jangan kamu salahkan apa yang berlaku,

jika merasa menyesal,
berbaliklah kepada Allah,

jangan nafikan yang kamu lemah,
sungguh penguat kamu adalah Allah,

justeru, aku kadang kadang turut merasa,
merasa nanges itu perlu,
kerna diri ini terumbang ambing,
kemanakah hala tuju akhiratku kelak ?

moga dapat berkumpul dengan semua ahli keluargaku di sorga,
bahkan dengan sahabat yang banyak mengingatkan aku kepada Tuhan,

maka ,
kuatlah wahai batin, wahai jiwa, wahai roh,
kuatkan aku demi Allah,

aku mahu kembali dalam wajah yang bersih,
wajah bersinar,
dalam kubur yang lapang, yang bercahaya, yang wangi..
Allahuu... ampunilah aku.


merasa mati itu dekat, sangat buat aku menghargai setiap detik.


[ credit : hamba Allah ]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...