status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, June 19, 2014

masih berbaki (^__^)

 2252190614
Sya'aban 21,1435H

Salam'alaik,
lama tak berceloteh di laman sendiri, tadi tonton la sekejap television bersama ibunda. tajuknya 'scandal' berkaitan dengan keluarga diraja elizabeth... berkait juga dengan puteri diana. well take as this is news, okay ?

seorang pengulas bagitahu diana mati bahana paparazzi !
dahsyat sungguh sampai begitu sekali, dalam kepala hotak duk pikiaq, how could they do ?

kesimpulan dari apa yang diri ini dapat adalah jangan kita mencari keaib-ban orang meskipun hasilnya duit yang melimpah. Mungkin berbaloi kat dunia tapi kat akhirat ? oh ye ! jika tahu keaib-ban seseorang, hendaklah kamu rahsiakan . jaga aib dia. bukan menjaja dengan kepoh sekali. take note mairah! take note mairah !


NEXT
pastu seterusnya, diri ini tak pasti apa ke nama proses yang berlaku.. hurmm.. korang pernah ke idak, duk baring baring sekejap pastu perut korang bunyi dan macam ade benda golek golek.. eheh. ni kejadian jika anda puasa tau ! yang pasti ada bunyi macam something pecah.. hurmm. tak reti nak jelaskan.. something like that. omputeh dahhh.... ohh maiii rahhhh ! yang pasti selepas je proses tu, tetiba perut rasa tenang tapi ada rasa tegang macam ditarik je perut tu, ohh.. mungkin angin.. mungkin. kebarangkalian itu ada. eeeceewahhh macam doktor pulakss..

banyak hikmah yang Allah beri bila puasa ni.
salah satu untuk mengekangkan nafsu kita, bila sebut nafsu, maka semua berkait rapat samaada nafsu baik mahupun buruk.. moga tabah semua, moga semua kuat ber-warming up untuk masuk ramadhan...  termasuk kamu ohhh maiii rahhh !


tapi kan serius aku tabik siapa ambil ilmu keDOKTORAN ni.. diorang boleh kaji pasal badan.. hebat kan.. hehehe... well, aku ni bab bukak tutup oven tu pandai laa..eheh. yang pasti dan mesti if nak makan ubat tu pastikan air masak tau, bukan air masak yang sejuk dalam peti.. air masak suhu bilik, gituhh ~ sebab itu lebih baik. if air zamzam lagi baik ! 

beside
aku punya impian, mahu ke tanah suci sana
tapi, selalu bermain di pikiran ini,
adakah diri ini suci dari dosa ? Allah T_T
jomm ! sama sama mensucikan diri.
walau tak tahu bila, niat ada, insyaAllah akan sampai seru mu wahai mairah

wallahualam,
tulus kasih :
ruhul jadid
 
 


 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...