status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Friday, June 8, 2012

menderma?



[Barangsiapa membangunkan sesebuah masjid dengan tujuan 

semata-mata kerana mencari keredhaan Allah S.W.T., 

maka Allah S.W.T. akan mendirikan baginya satu binaan 

yang seumpamanya di dalam syurga]. 

( Riwayat Al-Bukhari .........jom menderma ! ! ! !

salam kasih..... tadi jejalan kat wall facebook.... then saya pun terbaca satu post ni ..... jom menderma...
tekan link tu dan keluar la gambar masjid... aduhh... macam mana bantuan saya nak salurkan ? ? itu pertanyaan saya yang first sebab saya takde duit yang banyak nak menderma untuk pembinaan masjid tersebut... nak tahu lebih lanjut.. tekan gambar kat atas nih... 

fuhhh... satu saya puji ni tau... bukan main agi ada blog masjid tuu.. bagus ah yang buatkan blog jadi senang nak masukkan ke laman-laman sosial sekarang ni kan... sekarang semua maju... kek pon jual kat internet... 

ok.. sekarang yang utamanya ialah.... mintak tolong siarkan atau sebarkan di blog anda.. 


sekurang-kurangnya kita menjalankan tanggungjawab kita sebagai umat islam dengan membantu menyebarkan hal ini.... wallahu'alam..... biiznillah.. allah yubarik ! !

p/s : kalau kita singgah dimana-mana masjid.. mendermalah jika kita ada duit masa lalu depan tabung tersebut.. ingat walaupun 20 sen atau 5 sen sekalipun kalau menderma allah tetap akan menghitung amalan hambanya walaupun sebesar zarah....

1 comment:

Yumida said...

aah...btul sis ckp...even sedikit tp dgn seikhlas hati kita kasi..insyaAllah amalan kita diterima olehNya
follower ke 126

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...