status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Wednesday, March 5, 2014

spin and all out ! 002

sambung.
050313
jam 0053.
tettt..tettt...
waahhh... sambung balik titipan yang tertunggak, nak cerita dari mana ya. okay malam ni entah kenapa aku rasa dekat sangat dengan ibu, yess dulu tak rasa macam ni, macam mana nak luahkan perasaan itu ye? bukan ibuku tak baik, mana ada ibu jahat ? jika ada moga ibu tersebut dibukakan pintu hati. aamin.  serius ibu dulu sibuk, bukan sibuk dengan kerjaya tapi dengan adik adik bawah aku , masa tu jelessss sangat..... biar aku gembira ada adik kecil tapi... abaikan.... errr -,-"

adik-adik masa tu kecil jadi, banyak masa ibu banyak dengan adik-adik, yess aku akui masa aku kurang dengan ibu, masa aku banyak di asrama .. errr dalam 5 tahun berada kat asrama, jadi masa dengan family sangat sangat terhad. seriuss... tapi aku tak menyesal tapi ada la jugak penyesalan itu, *apala cakap tunggang terbalik... mohon baca banyak kali. hurmm... antara positif, memang berdikari, sangat berdikari, semua atas bahu sendiri, basuh baju, gosok baju dan semua la pasal pengurusan diri la kann... okay yang negatif , mesti dan pasti isu semasa pasal family lambat sampai dan kadang tu tak sempat nak tahu,, errr pastu mula la tak tahu apa yang sudah atau sedang berlaku.

so. masa selepas habis exam , aku buat kertas kerja ... err... bukan ertas kerja, tapi perancangan hidup. cewahh.. dah pandai aku menyusun untuk dapat balik 5 tahun yang dulu aku berada di asrama, alkisah nak tebus balik la kire kenss... aku susun, selepas ni nak belajar dekat dengan umah, at least setiap minggu balik , dulu duduk asrama sekali sebulan jeh.. err... gagah tak? kuat kan.. err.. tipuuuu... okay, lepas tu susun lagi, target masuk unisza, haaa... entah kenapa masa tu dalam kepala nak masuk unisza sebab, 15 min dari rumah.. hehehe.. tak unisza, umt. ahah ! jauh sikit, tapi tak lebih dari 30 min. err lepuk gak kenss... dan berlalu laa... tapi aku tak minta maktab sebab, ada sebab dia, biar rahsia. stop ! dan terus berlalu.... 

akhirnya, semua perancangan aku, tak kena pada aku rancang tapi anugerah daripada Allah rancang yang aku dapat, i called it miracle from Allah...sumpah Allah sangat sayang pada hambaNYA :) aku dapat belajar di melaka... bapakk laaa jauh... terengganu-melaka. ambik kau.... nak sangat dekat, boleh balik umah at least hujung minggu balik, ambik kau balik umah 14 minggu sekali, err.... berbaloi tu.. heee...itula alkisah hikayat afiqah umairah :) sampai situ sahaja la ye cite pasal alkisah yang tak la tragis sangat. :P hehehe..
here , i wanna to tell you olls , i called it miracle what i got from Allah, seriously it so miracle. after almost 2 weeks i be at home, many things i got, yes, i got what i want from 5 years ago.. i felt close with my mum. ibuu.. thanks. i really love u. i share everything. about micet, as now is " pilihanraya kampus JPM and JPK " and about friends, my close friends at micet and i also share about my kids memories, yeahh ! u know what , felt like a patient got antibiotic for recovery her sickness. err... the power of mum. i don't know why but i will miss this moment soon. mum. love you. ibu.... kakyang nak berusaha jadi anak yang baik, anak yang solehah dan berusaha untuk bawak semua family berkumpul di sorga Allah. my hope, my last hope. nothing more than your bless, when your bless, everything will go smooth and well. that about miracle for almost 2 weeks home.  that all.

7/3 simen bakal dibuka, harapnya, smooth recovery. insyaAllah.tiada yang mampu aku ungkap melainkan Allah atur yang terbaik dan merungkai resah aku sekarang. Allahu.
err... bakal ada sambungan pula... tettt.... insyaAllah :) 

ibuu... love u more. moga Allah rahmati ibu selalu. ohh my tears drop... :'(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...