status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, March 20, 2014

karya 001

200314
0053
salam'alaik ya sohabah

air mata
 berguling guling laju
kemana air mata ini meluncur?
sudah semestinya membasahi lembah pipi

Allah,
manusia bersifat fitrah
bila sedih
 terus meluru dosa yang lalu datang menerjah

Mungkin
ada yang sedih ingat pahala,
sebaliknya
 bila sedih ingat dosa

namun
aku dan kau sangat berbeza
sebab Allah cipta kelebihan dan kelemahan masing masing
tapi aku dan kau ada satu persamaan

apakah ?
sahabat
kita pejuang islam
sama sama kerah tenaga, hatta masa, duit, air mata
kita sama
aku dan kau saling sayang menyayangi.
aku sayang kau
kau sayang aku
semestinya
aku mahu bergelak sakan
di bawah pohon rendang
di sorga
aku mahu berkompol dengan ahli keluargaku
serta
bersamamu
bersama semua sahabat
 yang hadir dalam hidup aku
maka
 aku punya banyak matlamat
tapi matlamat ini yang aku sangat idamkan
matlamatku
kubur yang bercahaya
kubur yang wangi 
sekian,
nukilan kaki biru jiwa hijau


[credit : hamba]


Wahai orang-orang yang beriman! mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat.                    Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar.                                                                                                 (Al-Baqarah (2) : 153) 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...