status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Wednesday, March 5, 2014

spin and all out !

semestar 2 sedang berjalan dengan lancar dan aku...
aku sihat, ni boleh menaip ni, mohon tayang gigi... :)

Salam'alaik.
mari kita sama sama bersyukur mensyukuri nikmat Allah,
aku belajar sesuatu sepanjang 7 hari berada di rumah, aku memang keseorangan sebab ahad sampai khamis adik adik bersekolah, while me? alone, ooyeeeahhh... dan dan saya patut dan mesti sematkan yang Allah ada dengan kamu wahai afiqah (^___^) mana nak start nih, tajuk post kali ni spin dan all out, pernah tengok cerita kartun versi english yang ada magic tu, yess magic tak wujud tapi ada movie tu, yang spin semua benda dan keluar ! grr, gimik habis fasal spin and all out.
mungkin bakal menyimpang point kali ni, ohh tidak ! no way ! kita kena ada matlamat ! gituh. okay, aku terbaca di wall facebook dan blogger yang lain , well sekarang kan tak memerlukan surat khabar untuk mengetahui isu semasa tapi ingat ! " al quran tu memang dari asli dari Allah dan berita dalam al quran memang  benar ! " ada sebahagian la, menaipkan okay, bukan semua ye, menaipkan kita bila berblog kena jadi diri sendiri, kita memang jadi diri sendiri, dan semua yang aku cerita semua yang berlaku dalam hidup tapi berkias la ,

takkan nak buka pekung di dada, Allah jaga aib kita takkan kita nak buka pula, see ! Allah jaga aib kita, jadi kita tutup lah aib kita tapi jika kita nak berkongsi pengalaman, tak apa bagi aku sendiri, tapi memandai kita berkias dan ada benda kita kena 'all out' dan ada benda kita kena simpan. sebab apa , sebab kita ada Allah yang Maha Mengetahui . Allahurobbi. kita santai je penulisan ni, tak nak la serius tapi santai santai biar ada benda nak share, kata seorang ustaz yang datang ke micet bagi tazkhirah.

memandangkan diri ini hanya update sebulan sekali, Allah.. bukan malas kadang kita aula apa yang perlu aula. fiqh aulawiyat :) banyak sangat nak kongsi jadi kita buat sistematik, kita list, yess, buat program pun ada list supaya sistematik dan ada 'back up plan' lagi. ewaah.
list

  •  program chocolate talk
    -Forum, jemputan khas, PU Rahmat dan PU Fakhrul :) sebahagian sahabat yang pergi mendengar bagitahu best dan feedback diluar jangkaan. Alhamdulillah, selesai . 
  • pembukaan majlis agm terbaru, dan menggalas amanah. moga amanah ini aku dukung dengan mahmudah. amin ya rabb !
  • saya ada big family at micet, my lovely friends, my caring senior sistersss... yeaah i love them much. 
  • after that, my ankle broken. err.. sound like ouuch ! sakitnyaa ! sejujurnya, aku sakit bukan sebab ankle broken tapi sebab dapat dengar dari mulut doktor, awak kena simen, that time i felt lost. and my tearss dropppp soo fastt... tettttt..... malu ! errrhh.. abaikan memories.
  • now. 3 weeks at home. hope smooth and speed recovery . amiin ya rabb! 
  • now.. miss so so much all about micet ! seriously wanna back . 
  • now... i felt 'dilemma' wanna continues study or defer. hope can be at micet before mid sem break and settle all. amiin. hope smooth plan. but i know Allah give what i need ! got it !
  • ada sambungan..... till we meet again. insyaAllah . soon <3 li="">


[credit : here]



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...