status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, March 6, 2014

spin and all out 003

[credit : here]
note : 
continued ,
press there ; 001002 

0125
060313
alhamdulillah...
selesai laksanakan.
saya tak nak gugurkan satu undi yang sia sia. 
ohh aku teringat zaman dulu kala, zaman sekolah menengah, zaman mengundi MPP sekolah, masa tu form 1, kami undi macam SPR malaysia masa tu, macam la kann... beratur panjang.. ikut turn, setiap turn seramai lapan atau dua belas orang sahaja yang dibenarkan masuk bilik yang ada kertas dan pen untuk memangkah, well as u know , i am form 1, so memang tak kenal sesiapa senior yang masuk bertanding, kami just pangkah senior yang naqib dan naqibah kami serta yang ada rupaa.. hahaha, sumpah jahat kan. tapi yang ada rupa tu la naqib dan naqibah kami.. wink wink.. lepas siap pangkah.. slow slow masukkan ke dalam kotak yang disediakan dekat meja urusetia kat depan sekali... fuhh... masa tu kempen agak gempak ! tampal gambar sana sini, pastu ada sepanduk, selama seminggu kempen. jika saya tak salah. lupa dah.. lama dah berlalu..... err.. masa tu la kenal calon calon. Alhamdulillah yang menang kebanyakkan kerusi adalah naqib dan naqibah kami....hebat ! ohh masa dah berlalu. sekarang.......


0052
060313
just now.

Alhamdulillah dah selesai tanggungjawab saya sebagai mahasiswa yang cakna akan perihal universiti , selamat submit semua undian saya.Nak jadi cerita, serius .. tak tipu, sangat excited undi sebab boleh buat undi atas talian. canggih kan sekarang. hebat ! lebih lebih yang tak berada di micet, macam saya >_< " heee pastu punya la excited, sampai tak baca arahan nak e-voting... masa tu dah berapa minit berlalu dan lupa. tettt.... tetiba blur camna nak submit, pergi buka new tab dan try again login dan baca rule e-voting... serakahnya afiqah umairah, tak baca arahan dan terus melulu, okay itu memang tabiat buruk saya bila excited tahap lompat bintang ! alhamdulillah tak sampai tahap guling guling tenggiling lagik, kedebuk ! jatuh.. errrr,. lejen. sangat lejen. okay kembali kepada alkisah hidup afiqah umairah. dan ayat arahan bawah sekali bagitau just vote for seven person only...  baca banyak kali arahan ituu... melampau afiqah umairah. hehehe.. ketawa sendirian di dalam suasana gelap di hadapan modem wifi rumah... serammm... hehehe..

takpe Allah kan ada. bertenang. ohh i see.. said me alone in front of my laptop. setelah itu pergi check balik siapa yang kena ditarik undi yang maira dah terlanjur tick for 9 person yOu ! gulppp.. tersedak ? minum air maira -,-" haishh... masa ni tetiba dah tak tahu nak buang siapa... sebab kena 7 person only... tanya dilah. dilah marah sebab katanya undi adalah rahsia... kan kena sebijik... errr.... setelah diselami, baca bismillah. dan saya buang tick yang telah kena tick... dan saya terus check betul ke tidak yang saya pilih. saya yakin dan alhamdulillah 7 person that i voted just now, i know their attitude for almost 21 months be at unikl micet . then i felt confident, after that press submit :) that all, excited about e-voting.. excited because i don't need queue up :)
" Allah pilih melalui pemilihan manusia "

okay semua relax dan bertenang, di atas hanyalah sejarah cik afiqah umairah yang dah lama serta baru beberapa minit saat yang lalu. ayuhh... tarik nafas dan baca ini pula :) habiskan baca ye !
mari kita ingat balik, setiap diri kamu adalah tanggungjawab masing masing, kamu adalah pemimpin bagi hati, akal, jiwa, roh kamu untuk pimpin ke jalan yang Allah suka, jalan yang mahmudah dan jalan yang semesti dan pasti barakah. aku , kamu, awak, semua, kita, kami adalah pemimpin cuma ditakrif dan tidak sahaja. tapi lupakah kita Allah dah takrif kita siap siap dalam maksud mafhumnya ; surah Az-Dzariyat ayat 56
 " tidak aku ciptakan jin dan manusia melainkan beribadah kepadaku "

maka terbuktilah kita pemimpin untuk diri sendiri dengan menyahut seruan Allah di atas, beribadah kepada Allah yang rabbul izzati, rahman wa rahim :) maka nikmat mana yang kamu dustakan? Allah sangat penyayang lagi maha pemurah lagi maha penerima taubat. 

cukuplah penaip malam ini konklusi apa yang kena konklusi, ini adalah wadah saya, wadah aku untuk melepaskan sesuatu dan menyampaikan sesuatu, aku bakal jenazah, aku tidak mahu amalan aku berterbangan sia sia seperti debu, mohon sahabat sekalian, ingatkan aku, tegur aku. aku mahu turut serta ke sorga Allah dengan kalian :) wallahu'alam. fii hifzillah. Allah yubarik !

[credit : here

p/s :

fii hifzillah maksudnya semoga dalam jagaan Allah
allah yubarik maksudnya semoga Allah berkahi awak :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...