status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Saturday, April 22, 2017

Bernikah sudah dua sahabatku

Hai ! 
lamanya tak post yang baru,
bukan menyepi cuma perlu cari ruang untuk ku menaip,
jika aku penaip tegar, mesti tiap hari aku taip apa yang berlaku sekeliling aku. 
Duhai sahabat,
jodohmu dah sampai dulu.
untuk farihah, aku sempat pergi.
tapi untuk murni, aku tidak dapat hadir atas kekangan yang ada.
sedih tetap ade. mana tidaknya,
murni antara insan yang aku kagum sepanjang aku kenal,
tak kedekut berkongsi pengalaman dia, family dia dan adik beradiknya.
insan yang baik, memang akan disenangi.
Moga aku juga jadi begitu.


Ku doakan dirimu berdua dalam rahmat Allah selalu,
bermulalah fasa baru menuju mengumpul saham sebagai seorang isteri.
Moga dirimu setabah ibu-ibu kalian berdua.
Teguh dalam bahtera perkahwinan sampai usia 22 tahun kita.

Alhamdulillah nak masuk dua bulan dah jadi teacher,
how mairah?
entahlah, selagi anak anak ini tak naik pentas graduasi tadika,
sukar untuk aku bagitahu, ewahhh... hahaha

doakan aku.
mairah yang setia menanti.

throwback 6 years a go. She's married . 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...