status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Monday, April 24, 2017

Tertewas sebelum perang.

Bismillah.

Malam ni, 
Aku berfikir dalam-dalam, 

adakah aku insan tertapis keluar?

ohh menangis aku bila berfikir begitu,

kenapa susah aku nak attach?

kenapa melaka mudah dan smooth?

kadang aku rasa jiwa muslimat lebih mudah bekerja di negeri orang lain .

Jauh dari tanah tumpah darah sendiri.

Boleh berkhidmat di tanah tumpah darah tapi mungkin 10 tahun selepas itu.

Ujian sangat luar batasku.

Dulu dengan sahabat, sekarang aku banyak monolog dalaman,

Ya Allah kuatkanku hadapi segala ujian.

segala ujian tapisan aku sebagai penyampai.

aamin.


Ya Allah, izinkan aku berperang sama dan syahid...
Jauhkan aku dari tertewas sebelum perang.

1 comment:

Seorang Syed said...

Semoga dipermudahkan urusan ya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...