status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Tuesday, October 25, 2011

mati menjelma ! ! !

Salam'alaik......hari ini sekadar perkongsian......


Setiap hari kubur menyeru manusia sebanyak 5 kali:


1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan


    selalu membaca Al-Quran.



2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan 

    selalu solat malam.


3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, 


     bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.


4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah 


     amalan "بسم الله" sebagai penawar.


5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan


    "لا إلاه إلا الله محمد رسول الله", supaya kamu dapat jawab 

    soalan mereka. 


  wallahu'alam......


     P/S :...... buku sedang memanggil....
.
       thanks princess butterfly...love you toO.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...