status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Sunday, January 1, 2012

bubbye 2011

 


Salam'alaik.. bertemu lagi dalam dunia tulisan ini.... semalam ingat nak post tapi saya takde masa sebab siapkan barang sekolah la..... hurmm...sekolah saya hari selasa ni... camna hari first sekolah ? tetiba berdebar .. ye mungkin sebba tahun depan last secondary school atau F5.... mula 2 berdebar sebab SPM kut tapi setelah saya diberi semangat oleh semua yang menjadi tautan kasih saya.... saya bersa semangat... tetiba ingat ayat ni "redha itu ikhlas pasrah itu menyerah " bermakna ayat ini... saya akan lakukan yang terbaik.... saya sering berdoa agar dipermudah menuntut ilmu... ya allah bantulah hambamu ini...
niatku hanya satu ingin menggembirakan kedua-dua ibu bapa ku.... amin... doakan saya dan semua murid spm lain  :D buat masa ni saya nak refresh semula apa yg terjdi dri awal january till december jom... baca ...:


  • awal tahun january tak sangka boleh sekelas dengan nurul dilla pastu tak sangka hati ini beralih pada lukisan kejuteraan ...ingat masa tu sementara sebab sebahagian cakap subjek tu susah tapi ayah saya bgi semangat minat akan hadir dalam kita mempelajarinya... yup saya usaha dan saya minat... harap-harap saya cemerlang dalam bidang ini... amin... pastu berjalan seperti biasa...goo...oon
  • now suatu malam ada annoucement nama murid-murid kat asrama pastu nama-nam tu kena pergi BGP or as known as bilik gerakan pengawas.... then... masa tu saya baru je nak selimut badan yang kesejukkan ni... hah semua kawa-kawan say yang duk dengar luar excited paggil saya dan bagitau nama saya ada... wahhh dalam hati apa lagi la ni? orang nk tidoo... hehehee.... muka serius giler .. muka turun ke bilik tu dalam mamai * teruk* then kapten aspuri bagitau la TAHNIAH SEMUA ANDA DILANTIK SEBAGAI BADAN PENGAWAS ASRAMA >>..... saya terus buka mata dan hah? what ? bila la pulak .  pastu dengar la butir bicara kak siti nuramiera yang baik hati.... yup akak tu x pernah marah sepanjang kitaorang yang adik-adik ni jalankan amanah tu.... masa tu teringat dulu kita tengok pengawas asrama la best cam goyang kaki jew.. nah ambik ko.. bukan goyang kaki tapi goyang kepala sebab macam-macam terjadi ..ye la dulu selipar kita susun comey-comey ada yang sesetengah yang nak buat baik nge kita dia x susun so nasib duk aras atas just campak je... tu la pengalaman yang x boleh lupa ... sokmo rasa bersalah tapi bagitau pada diri sendiri... ni amanah so lakukan yag terbaik ketepi perassan sayu jauh-jauh.. syuh..syuh.. syuh.... then goo onnn with that duty... kumpulan bertugas saya adalah kak naimah as leader... kak syahirah, kak nadiah .hamidah .syazwani shaari,aqilah ,saya dan adik mirah roshan... adik ni sibuk je memanjang... :P *gura jep*
  • pastu tertekan sebab kelas saya paling ramai araound 36... wahhhh... yang hebatnya ni 1st time lelaki lagi rami yeahh.. laki ko menang kali ni sebab ramai... susah la jugak ramai2 tapi best.... macam2 kerenah sorang-sorang include me laaa... yg tambah cerianya selepas solihin masuk meriah lagi kelas saya.. hehehe... x menyesal duduk lam kelas tu.. the best kelas yang ramai lagi padat ...hahaha
  • pastu ujian menimpa ... tahun ni ramai kawan saya yang ada skit tetap... setelah dikira-kira.. waa lebih dri 3 rasanya... korang ! korang yang sakit ni kena kuat sebaba kitaorang akan bagi semangat...bukan nak kata tapi saya tak boleh tengok kawan saya sakit even demam pun.. hurm.. ok buat sesiapa yang sakit2 tu... jangan lupa allah menguji kita sebab sayangkan kita tau ! !
  • terpilih dalam banyak2 peserta sebagai finalis tarannum... x masuk pertandingan mana2 pun sebagai pelapis saja... sekadar nak menuntut ilmu dunia lagu al quran..... tenang kalau dengar dan faham ...
  • apa lagi... ye tahun ni qutaibah menang lagi ..tahun 2012 camna la? waaa .. deborr nanti kita yang f5 la urus... insyaallah berjalan lancar...
  • ramai kawan saya pindah = ( sedih ke ? sedih memang ada tapi hidup kena truskan jugak... dioranag allah pinjam kat kita semua 3 tahun je.. bila dah kenal smeua yang pergi tersa sangat indah korang ynag pergi taklah skima mana :P heehhee... thanks guyss...
  • pastu tayangan video maulud the best tahun ni... tersentap hatiku.... moga2 tahun 2012 the best jugak...
  • jadi leader dalam dorm B3A.... mencabar la adik2 ni.. dorm paling sikit hehehe... 11 orang je...meh nak kenalkan :anis f4, zulaikha f4, zuhaidah f4 ,dan saya f4 pastu adik2 semua f2 tau... nah : zatil.emy,masyitah,sabrina ,athirah,damia,hanim...cukup 11 orang.. the best la dorm ni.... sebab wakil princess masa hari aspuri dorm saya :D... tahniah terpilih.cantik manis lorhh malam tu.... lagu love story dan lagu sneyum akan terpahat dalam memori saya yang terbaik..saya uruskan princess... thanks dear..
  • pastu bulam puasa.... tahun ni berbeze sikit jadual saya menghidang makanan untuk berbuka sebab dah jadi badan pengawas so.. banyak kali la. jugak act 3 kali jeh.. hehehe lebih dari sekali kan ? hehehe...
  • pastu... tahun ni saya banyak mengenali form saya sendiri... ye saya baru kenal sesorang....dan paling saya x sangka ada hamba allah tu saya kenal dia dan x sangka kitaorang jadi saling kenal mengenali sering bertempik bila bercakap tapi actually gurau2 manja hehehe... thanks afifah or peppy... actually semua kawan-kawan saya terbaik... murni thanks sudi terima saya... tak sangka kita bisa kekal sebagai sahabat... pipah thanks sebab sudi terima saya dan sudi bertempik denagn saya... hehehe sweet lorh kita semua.... fatma... thanks... sudi sharing is caring kan ? hehehe... sayang semua yang pernah ahdir dalam hidup saya walaupun dari tadik tau... heeheh
  • pastu tibalah final exam... time ni saya sungguh... tapi tak cukup kuasa then keputusan alhamdulillah tapi saya akan ubah keputusan tahun 2012 ni... saya akan kotakan janji saya.. taknak kecewa dahh.. sedihh... ingat dengar kata cikgu....
  • tahun ni jugak banyak kenal adik-adik... adik2 semua comel2 dan banyak menguji kesabaran saya
  • act...tahun ni banyak la jugak turun main tenis dengan izzati syahirah thanks friend... dia proo.. wakil sekolah sokmo,dia suruh saya join wakil sekolah tapi malass.. maaf kawan x sampai tahap tu lagi...
  • pastu duk rumah belajar macam2 lagi... masak kek masak lasagna masak macam2 la.... nak pro dalam masakan kan... hehehe x proo pun... belajar dulu nanti proo....
  • pastu duk rumah walau sakit asthma teruk dapat perhatian ibu dan abah sangat best sebab kalau duk asrama saya tak dapat ni semua... thanks ibu abah... love all..
  • masih lagi berhubung dengan princess firah :D.... thanks akak sudi... lillahitaala pastu dapat ramai kawan kat FB maupun sesiapa sahaja ...thanks all...iffah budak kisas kelakar la. irfan semoga tabah menyampaikannya...... akak aina kamil thanks add... pastu semua kawan2 thanks all
  • semalam siapkan menjahit lencana sebenarnya sebab tu tak sempat nak update ... hehe siapkan packing2 dan hari ni saya post jugak.... semuanya menjadi kenangan dan tak bisa diputar kembali.. kenangan memberi pengalaman yang berharga untuk aku terus kuat.... kuatlah wahai hati...
p/s: 
setelah berhempas pulas saya ingat ini semua... ini jela ,saya dapat tulis.... harap maaf atas terkasar bahasa dan atas semua silap saya dalam menulis ini... maafkan saya....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...