status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Monday, November 7, 2011

puisi hatiku

salam'alaik buat semua umat islam sekalian dan smeua reader yang membaca *mcm ada je yg baca*
jom layan saya punya puisi...*puisi ini saya kongsi dengan rakan ...*


Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia.

  Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.

Tapi luahkanlah pada Allah, beritahu Allah.

Allah Maha Mengetahui siapa jodoh kita.

Cintai si dia dalam diam.

Dari kejauhan disulami kesederhanaan dan keikhlasan.


Jika benar cinta itu kerana Allah,

Maka biarlah ia mengalir mengikut aliran Allah

Kerana hakikatnya ia berhulu dari Allah

Maka ia pun berhilir hanya kepada Allah


wallahu'alam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...