status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Tuesday, December 18, 2012

news02

malam ni nak post apa ek ???tajuk pon tak tahu, lama dah nak buat news tapi banyak sangat sangkut sana sini.... futhermore, idea takde laaa.... around 3 weeks nih, hurmmmm  aroma rindu menyelubungi minda ini....biasa kalau dah mari angin rindu ni tanda orang yang kita rindu sedang merindui kita... hurmm boleh terima ke ayat tu ?? ana terima ! ! ! ! sebab masa kian berputar kenangan tak bisa berputar kembali... ya allah engkau rahmatilah semua rakan-rakanku.. amin 
nasihat dari sahabat facebook ^^"

Pagi kita beriman, belum tentu petang kita beriman. Hari ini beriman belum tentu esok beriman. Hidup akhir zaman, terlalu byk cabaran. Yang penting jangan jemu utk bertaubat dan beristighfar setiap hari. Pendek kata:
Hidup = amal + dosa + taubat. Jika tak pernah bertaubat, maka sia2lah hidup kita di dunia dan jadilah kita orang yang rugi di akhirat nanti

ujian itu merupakan  alert daripada allah kepada hambaNYA
 kerana tanda itu menunjukkan
allah ingin mendengar bisikan hati hambaNYA....
ujian itu manis jika kita berbaik sangka dengannya... 

saranghae, aishiteru, uhibbuki ,love

  p/s: akhirnya penantianku berakhir ~ alhamdallah !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...