status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Friday, December 30, 2011

huh... idea come to me :D

*semangat nak balik sekolah =)*

Salam"alaik semua.... nampaknya bisa post lagi... lama dah tunggu untuk post yela sebab nanti saya akan menuntut ilmu buat secondary school yang last nim... 2012 saya akan balas atas semua yang lalu.... 

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali. (Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi).

mudah-mudahan allah memberkati apa yang saya harapkan iaitu bersungguh-sungguh untuk tahun 2012... ye saya mengaku banyak benda yang saya ambik tak kisah tapi saya harap belum terlambat lagi.... tapiii.... saya mahu berubah yela tengok orang lain berjaya takkan saya tak boleh cam diorang kan ? impossible ke ? hurmm saya tak rasa saya mustahil.... sebab kita semua allah jadikan akal.. atas kita semua kita manfaatkannya... bagi saya apa yang saya faham pasal akal ni , bila ada akal maknanya seseorang tu bijak termasuk saya :D tapi kita tak sedar sebenarnya... ye la kalau takde akal kita tak tau sebut alhamdulillah, assalamualaikum dan semua ilmu yang kita usahakan atas dunia ini maupun akhirat sana kan ?

ye la kan semua tu dari kecik mak ayah kita ajar dan kita faham alhamdallah bila kita kenyang tandanya kita bersyukur dengan rezeki.. kalau assalam pula kita masa kecik faham itu untuk menghormati sesiapa yang kita jumpa pastu bila dah besar kita faham rupa-rupanya assalam maksudnya sama kita mendoakan kesejahteraan individu tersebut.... begitu peredaran masa yang kita lalui... dari kecil sampai besar pon still ada benda yang kita kena belajar... even nak potong sayur pun ada ilmunya..*teringat masa tolong ibu saya kat dapur ingat semua sama padahal lain.. nah kan ilmu namanya* dah melencong ke lain... 

tadi nak cite sal 2011 dan 2012 tapi dah sampai ke set ilmu... harap sesiapa yang baca jangan pelik ye.. tetiba idea mari...ok2..nanti saya nak struggle betul-betul tapi harap ada masa nak post walau pun sekali sebulan ... owhh.. malas ngat umai.. nop bukan malas mana tau... dah rancang tapi allah adalah sebaik-baik perancang buat saya dan semua .... ok... till end... coming soon next post...

wallahu'alam

p/s : 
tak lama lagi nak balik asrama daaa...
barang asrama semua dah siap cuma barang sekolah masih ada yang tertinggal...
insyaallah selesai sebelum isnin la kan.... 

FII AMAN ALLAH 





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...