status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Sunday, December 18, 2011

tagged..... with ukhti ayu

Salam'alaik.... alhamdulillah.... saya di tag oleh kakak ni  ukhti ayu .....terimalah kasih saya ye kak ayu... hehehehe... lama dah x buat kerja tag mengetag nih....  
hurmmm ..ok saya layan je dulu rules akak ni : 

RULES FOR THIS TAG !
1) You must post these rules in your entry
2) Each person must post about themself in their jurnal
3) Answer the question that tagger has set for you in their post and create
11 new question for the people you have tagged to answer
4) You must choose 11 people to tag and link then to your post
5) Go to their page to tell them that you have tagged HIM/HER
6) No tag back
7) No stuff in the tagging section "You are tagged if you are reading this"

hurmmm in english la pulak.... ok2 saya capor2 la ye...

my jurnol

ok.... my name nur afiqah umairah binti mohamed.... umur saya 16 tahun  9 bulan brape hari ekk? *kire la sendiri ye.... * saya melihat dunia  06 september 1995 dan lahir pada waktu pagi hari tersebut... *jam x ingat nk tengok kat surat beranak ... asif  = ( * pastu saya ditarbiah dari kuala terengganu dan skrg sedang menuntut ilmu di bumi sekolah agama kuala abang,dungun... or as known as SMKAKA
pastu.....  saya anak ke-3 dari 7... semua laki2 kecuali saya dan adik pompuan sorang.... 

adik yang ni laaa..... bongsu sekali

buat masa ni saya duk rumah sambil jaga adik saya yang kecik ..... *saya kan anak yang baik :D insyaallah sape tak nak jadi anak yang baik kan ? ? * atas saya akhi 2 orang pastu semua belajar UIA.... saya belajar mana la nanti ? ? saya ambik jurusan lukisan kejuteraan.... mula nak cite sikit.. saya tak pernah target  lam buku or hape nk lukis2 tapi bakat ade la setakat lukis ape la sangat kan? huh.... mula la mencintai subjek ini.... sbb ayah saya bagitau belajarlah selagi boleh sebab minat boleh dipupuk dengan mempelajarinya..."  now alhamdulillah.. kata-kata ayah saya doa so.. i really dumb love it.... memang mencabar kesabaran nak belajar benda susah untuk senang di suatu hari nanti kan ? ? apa lagi nak cite? opss saya suka senyum so kalau sesiapa senyum ke saya insyaallah saya balas.. i love cooks... in other time i like candid something special in my life like clouds..that means everything.... because the past will be history.... =) ok.... uhibbuki fillah... salam ukhwah semua lillahita'ala  .... my speech :

berpeganglah teguh kepada tali ukhwah yang bersandarkan iman kepada allah
sesungguhnya.... insyaallah kita akan merasai manisnya berukhwah....
walaupun dalam dunia maya ini.... blogger...

ok now i want to answer that hOT questions for me...

1) seronok tak kena tag macam ni??hehehe

alhamdulillah selagi untuk mengeratkan ukhwah saya suka =) 
seronok la jugak sebab saya suka kerja camni tapi kalau free baru boleh... 
jadi maaf la lambat respons.....

2)boleh tau tak, pandangan anda mengenai 'kahwin muda'?

kahwin muda ? huh? camna ye ? sebab saya masih belajar walau camna pun, suatu hari nanti saya mungkin akan menjalaninya...  insyaallah panjang umur. pendapat saya : bagi saya la kan hal ni bagus selagi tak melanggar syarak ye la kalau kahwin, semua halal... so tak payah duk berlumba buat saham dosa...boleh elak fitnah... maksiat.... yang pasti.. lau dah sampai seru untuk baitul muslim ni...  segerakanlah tapi ingat kenalah cukup apa yang dituntut  yela hidup ni kena berilmu
dengan ilmulah kita maju dan berjaya....espeacially ilmu akhirat ......

3)apa kata-kata motivasi yang menarik buat anda?

cubalah sesuatu itu walaupun kurang yakin kerana dengan melakukan perkara tersebut rasa yakin akan datang sendiri menusuk di kalbu kerana kita pasti mahu hasilnya hebat ! !
dengan mencuba kita tahu hasilnya.... dah tahu hasil boleh la nak baiki mana-mana yang patut, kan  semua manusia tak sempurna tapi kita kena bagi yang terbaik kan ? kan ?

4)siapakah artis nasyid kegemaran anda?

depends on that song .... banyaklah pulak favouritenya..
dah soalan tanya artis ... saya jawab opick la yang lagu yang maha melihat... korang dengarlah...insyaallah..... menusuk di kalbu... tak pun lagu tuhan berikan aku cinta yang cite ketika cinta bertasbih

5)nama2 Islam yang paling anda rasakan cantik dan mempunyai makna yang baik?

mestilah nama saya.... kan ibu dan ayah saya bagi nama tuh untuk saya mewarisi maksudnya
hehehehe.... gurau je la.... 
lau lelaki : muhammad amir zahrin  = yang terpuji ketua berseri-seri
lau pompuan : nur dinniyah najihah = cahaya agama berjaya 
ok ? cantik kan ? 

6)pekerjaan yang paling anda kagumi selain tenaga pengajar?

tukang masak sebab dia punya idea fikiran sangat kreatif sebab nak up to date....
dan berlainan dari resepi - resepi yang lain... 

7)satu perkataan yang terbaik utk anda describe mengenai kawan baik/tunang/suami/isteri anda?

saya mestilah kawan baik ? kan belajar lagi ....
u're awesome sebab berjaya bertakhta di hati saya..... terima kasih menegurku
sepanjang kita kenal.... terima kasih sebab sudi memberi senyuman buat saya....
uhibbuki fillah.... lillahita'ala

8)cara anda merajuk macamana ye?hehe

alooooo kantoi la..... hehehehe.... semua orang ada sifat ni... 
saya perasan kalau saya merajuk :. saya senyap dan buat tak tahu benda je...
so.. jangan bagi saya merajuk.... hehehehe.... senang je nak pujuk... kasi senyum sikit =)

9) 2 benda yang paling penting dalam hidup anda?

2 benda ? kalau benda tak bernyawa kan?
 saya sayang ilmu sebab tanpa ilmu tiadalah saya berjaya...
yang saya paling sayang dan takut kalau hilang ialah iman di hati 
"ya allah jangan engkau palingkan hatiku dari rahmatmu dan kuatkanlah imanku"

10) antara sejarah dan matematik, mana pilihan anda?

saya prefer matematik.... hehehehe.... maaflah saya kalau sejarah = membaca
tapi lau matematik = laju berfikir untuk dapat jawapan .... hehehehe
walau camna pun dua-dua penting....

11) kata-kata semangat utk ayu??hehe

aloooo.... yang ni mahal sekali.... kata - kata untuk akak yang sudi tag saya...
thanks ukhti ayu..... dengarkanlah  :

" tahniah sebab anda berada dalam tautan kasih ukhwah saya  ^_^ " 
pastu selamat buat akak  walau dimana pun berada... 
ye la kita bersua dalam dunia maya  mana tahu panjang umur kita 
akan bersua secara face to face....insyaallah =)  
lagi ape ye yup ! jaga diri dan jaga iman"


sekian soalan tagged  (~_~)

____________________________

sekarang soalan untuk sesiapa yang bertuah di tag.....

1) baca rules yang kat atas sekali dan jawab apa yang kena jawap

2) berlapang dadakah  anda bila tahu ditag ?

3) pengalaman sour and sweet ?

4) apa pandangan anda pasal isu " sibuk je jaga tepi kain orang? "..

5) apa kata-kata hikmah yang anda pegang untuk hidup kalian?

6 ) apa pandangan anda  tentang isu pelajar sekolah agama  ? 
bencikah anda ? sukakah anda ? .... 

7) apa bakat terpendam anda yang korang sembunyikan  ?

8) korang suka lagu apa? dan kenapa suka? promotelah sini ...

9) apa cara anda kalau bersedih ?

10) apa tujuan anda berjinak dalam blog?

11) kata - kata semangat untuk umai yang lenguh tulis soalan hebat -hebat ni 
* perasan sudah umai... sekali ni je *

p/s : jangan rasakan soalan saya susah tau... ingat lepas sudah jawap ni semua

bagitau saya untuk saya melawat anda-anda yang anak soleh solehah =)

__________________________________________________

nah.... tahniah sebab kalian di tagged =)











p/s : harap-harap kalian senang dengan semua ini.... 
tujuannya saya buat sebab nak mengenal lebih 
yang hebat-hebat dalam dunia maya ni....
insyaallah ukhwah terjalin dibawah rahmatnya....
kita kan anak soleh dan solehah  =)

wallahu'alam









4 comments:

firah said...

nak jawab! hehe, tp kne tunggu balik rmh dulu laa, skrg ade kt kg, hehe.. ;)
syukron!

aziela isma said...

hehehe!k.umaira maceh2..insyallah sayer jawb,nampak soalan mcm susah jer?haha,,k,sayer try

afiqah umairah said...

ukhti firah :

bereh2....
balik umah kasi jawapan kena gempak2 la... hehehe

isma :

oklah dik isma... soalan biasa2 je.... senang je... hehehe..

p/s: selamat ye semua... saya serius tunggu semua.. =)

afiqah umairah said...

opss lupa afwan ay ukhti =)

sama ya isma =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...