status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Tuesday, January 1, 2013

yakin allah ada !





Bismillahirahmannirahim.... ya allah... masih lagi diberi idea oleh allah untuk menulis malam ni... mungkin ini cara allah untuk hambanya menolong sesama hamba yang lain... allah itu maha berkehendak 
"kun fayakun " sekarang, tadi selepas solat isyak .. hati ini terdetik... kenapa allah sering menguji hamba ini sebab allah nak tengok pergantungan kita padaNYA banyak mana ? sikit ? ke banyak ? in shaa allah kita buatlah amal soleh! allah akan tolong kita untuk dekatkan diri padaNYA... sebab allah maha pengasih lagi maha penyayang ! kena yakin dengan sifat ini.. allahurobbi !


umairah ! 
awak kena yakin pintu taubat sentiasa terbuka  !
 yakin allah ada ! allah akan dengar bisikan hatimu!


alhamdallah ! allah menggerakkan hati penulis untuk berzikirlah ! yakin hatimu akan tenang ! betullah !
hati makin tenang selepas gusar atas semua ujian yang menimpa.. sekejap je allah bagi dan terus tukarkan kepada bahagia yang hanya allah dan penulis sahaja tahu.... anda semua yang membaca boleh cuba!
cuba dan terus cuba sebab niat nak cuba tu petanda allah sayangkan kamu ! dan mahu kamu berharap pada allah semata-mata !  







wahai sahabat-sahabat sekalian termasuklah awak umairah ! bangun dan yakin allah ada !
pintu taubat sentiasa terbuka... jangan sampai kiamat baru nak bertaubat... semua terlambat !
jangan bertangguh taubat ! kita mungkin taubat tapi tersasar terbuat juga walaupun mainan perasaan hati ! 



ye ! hati ! allah adalah pemilik hati kita ! jadi pada allah kita minta supaya allah jaga hati kita untuk yang jodoh yang allah tetapkan untuk kita ! jangan segan nak bermohon ! lebih-lebih macam ana ! sekarang umur nak menginjak ke 18 tahun... kita tak tahu macam mana ujian selepas ini ? hebat ke? kuat ke? sebab tu kita kena berdoa dan berusaha  !


p/s : semua batch 0812 dijemput baca... dan semua tautan kasih ana ! semua kakarians
p/ss : sebagai nasihat dari ana yang lemah dan selalu jatuh ! sama-sama kita bangkit !
p/sss : nanti jangan lupa komen dekat chatbox blog ni tau ^^" uhibbukifillah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...