status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Friday, June 24, 2011

ibuku dan abahku



salam'alaik....
minggu ini umai balik rumah lagi...
suka-suka... sebab dapat la tengok muka ibu bapa saya....
miss them so much....
sebab.... kalau kita tengok muka kedua ibubapa kita dengan penuh kasih sayang....
KITA DAPAT PAHALA

wooooooooooowwwww........SEE IT !!!!
ALLAH MAHA PEMURAH sebab dengan melihat muka sahaja kita dapat PAHALA
kalau tolong orang tua kita... lagi banyak pahala kan ????

jadi JOM..... jangan derhaka kepada ibubapa kita tau.....
nanti macam-macam berlaku tanpa kita sedar mahupun sebaliknya...
mungkin ada masalah atau musibah yang kita hadapi berpunca daripada 
sikap kurang ajar kita terhadap ibu bapa .....

nauzubillah...... mintak-mintak dijauhkan....
doa-doakan selalu kedua ibubapa kita tau......
masa saya darjah 3.... masa tu pergi kelas KAFA atau kelas agama la...
ustazah saya selalu ajar doa ni...

"YA ALLAH, ENGKAU AMPUNILAH DOSA KEDUA-DUA IBUBAPAKU DAN 
ENGKAU SAYANGILAH KEDUA-DUA IBUBAPAKU SEPERTIMANA MEREKA MENYAYANGIKU SEMASA KECIL"

doa ini amat penting.... saya yakin sekali...
JOM.... semua... kita doakan ibubapa kita.......
ibubapalah insan yang sangat berharga dari segala harta benda 
mahupun barang kemas atau berlian semahal mana pun, tidak ada dapat menandingi 


^
INSAN INI..... 

wallahu'alam...

*p/s : impian saya yang paling tinggi dari kejayaan saya ialah.... 
         saya nak jadi anak yang solehah buat ibu dan abah saya..
         insyaallah..... amin.. amin.. yarobbal'alamin


4 comments:

Syarafi[skyforce331] said...

dan kena ingat...xda diorg maka xda laaakitaa...(war hypotesis laa plak...maklumlaaa rindu time skola...hehe)

afiqah umairah said...

betol2.... mmg rindu serindunya... lebih lau duk jauh2... fuhh... hebatnye hubungan org tua dengan anaknya berbanding dengan yg x kekal....a.k.a makwe or pakwe..

Syarafi[skyforce331] said...

jawapan terbaek!!!...solution is mother and father.. :)

afiqah umairah said...

owoh !!! syarafi.... semangatnya...
bagus2....=]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...