status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Sunday, February 17, 2013

seruan sampai ^_^

#sumber gambar sini#








Bismillahirahmanirrahim.... alhamdulillah.... masih segar untuk menge"ping" post terbaru... tadi dah post pasal maha penyembuh kan ? sekarang nak cerita yang allah maha pemberi rezeki... rezeki ? apa tu ?
rezeki tu kalau yang ana faham hadiah dari allah buat hamba-hambaNYA... mungkin dari segi duit, makanan, baju serta nafas juga adalah rezeki yang allah beri tau... take note ! ! ! jadi kita kan hamba, tugas kita adalah bersyukur dengan nikmat rezeki yang diberi.. jangan mengeluh jika sedikit, mungkin sedikit itu berkat. who knows ? ? ALLAH knows the best for us.... yakin ! !








now, berbalik kepada tajuk di atas... kenapa seruan sampai ? seruan apa ? seruan baitul muslim ? ehhh... tidakkk..... bukan..bukan... bukan tu tau... ni seruan menyambut panggilan ilahi ke tanah suci.. allah yubarik ya ukhti farha basri... ada sesiapa rakan bloggers kenal dengan nama ini ?  ? jika ada jom kita taaruf.. kut-kut anda adalah rakan sepupu ana... hehe...






sumber gambar sini




semoga suatu hari nanti, mukaku mencium lantai dan bersujud dihadapan kaabah... amin..amin






alhamdulillah... sepupu ana akan berangkat ke tanah suci pada esok petang waktu malaysia dari KLIA...
moga allah permudah urusannya dengan keluarga tercinta.... sebenarnya dulu ana ada post pasal sepupu ana ni.. dia sekarang seorang doktor di salah sebuah klinik kerajaan di pulau pinang... dia antara sepupu yang amat rapat dalam kalangan sepupu yang lain... beza umur kami dalam 7 atau 8 tahun camtu.. hehe mungkin sebab faktor dulu dia spm kat negeri terengganu darul iman... dulu spm dia di KIST atau sekarang dikenali sebagai imtiaz kuala berang.... alhamdulillah.... for me.. memang dia juga pembakar semangat ana.. aduihh... dah bertaaruf dengan sepupu ana la pula... ana cerita sedikit saja sebagai panduan, kut-kut ada rakan blogger yang kenal... fine





hanya dengan selular sahaja penghubung antara ana dengan dia... sebab ikut plan nak pergi jumpa dia sebelum berangkat.. tapi allah dah atur yang palan tak jadi... tak apa.. semua kejadian ada hikmah.. mungkin tak nampak sekarang kan ?  ? sedih sebab tak dapat jumpa... hanya kiriman doaku mohon dia titipkan sampai di hadapan kaabah nanti.... # mood sedih sambil taipkan post :( #





moga kak ngah dan keluarga selamat pergi dan kembali ... amin ya rabb.... bila seruan ku sampai ?
in shaa allah... belajar rajin-rajin dan dah ada rezeki... ana akan berangkat juga... kuberharap diriku juga sempat membawa ibu dan abah ke sana dengan hasil duitku sendiri seperti sepupuku yang bekerja sebagai doktor..... moga-moga allah makhbul.. amin..amin....




wallahu'alam.... sekian



p/s: tadi telefon sepupu... tetiba sebak... mungkin rapat sangat....
p/ss : rancangan nak ambil lesen belum beritahu kepada abah lagi... moga allah permudah....
p/sss : # a red letter day.... berdebar la pula...#

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...