status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Friday, May 3, 2013

wahhh.... panasnyee.... PRU 13 !

  
sumber : web
jihad itu penuh mehnah kerana jalan ke sorga bukan hamparan karpet merah yang indah tapi penuh duri yang menyakitkan... machine gun ! ALLAHUAKHABAR !
Bismillahirahmanirahim... Alhamdulillah.... lagi muncul diri... nak bertukang ke? salah ! nak menge-post info terbaru.. haish... ada yang baca ke? in syaa Allah, dari ramai-ramai mesti ada yang tergerak hati ke blog yang seciput ini.... ok , stop ! teruskan ke agenda hari ini, oppss sila sabar dan pegang laptop anda dengan cermat... *diharap duduk depan kipas, kan ada yang terbakar... wahhh panasnyeee.... * dah mukadimah pun cam apa aja... jujur, ok start ke serius.

sebenarnya tadi balik dari konferens riang dengan keluarga.. Alhamdulillah Allah masih beri peluang untuk kami berkumpul bersama... pastu makin ligat abang ana yang sulung tu duk tembak machine gun ... melampau.. sumpah ! haha... tung tang tung tang... nah ! siap je semua balik, sampai umah... abang ana pun tetiba, 
dialog :
 abang,
 ana 
ehh, nak tengok flashmob dok ?
huh ? nape flashmob ? jujur dalam ketidak-tahuan ana ,* flash bukan ke cahaya... hehe... apa   punya singkat betul ditukarkan perkataan tu (=___=") dalam hati je ni, kalau mengutarakan pula, mau kena ketawa nanti... kih kih...*
 flashmob ni macam video tak ada suara tapi ada alunan muzik gitu, pastu cara nak sampaikan mesej tu, guna perkataan atas kertas supaya dibaca.. cenggitu la.. can u all got it ? pastu masa flashmob tu, ada tulis kalau sokong, bunyikan hon kenderaan anda, gamat suasana ni .
 orhhh.... doh pasang ah , nok tengok ni, menarik ! opsss... memang menarik sebab pasal ini kalilah ! p/s : dah ! tok sah nak marah  ,panas ke? pasang kipas tu laju-laju sikit . tak setuju dengan ayat ana ? silakan baca habis ... hehe..

pastu selepas dilihat dengan penuh asyik dan tenang... wahhh... osem... ok, video ni sahabat abang ana yang sulung buat... wahhh jujur , meriah tau ! student iium gombak ! nah dah kantoi, ehh vid ini di- post dekat fb lagi tau... jadi sila-sila lihat dan cari... rupa-rupanya, maju juga anak-anak muda nih ehh... salah, generasi AL-Fateh !

Alhamdulillah, moga PRU kali ini tenang dan bersih dari rasuah.. aamiin ! 
p/s : ikhwan hensem dan akhowat comel, means bloggers yang singgah ! undilah dengan jujur dan yakin ! undi kita untuk ISLAM, camna tuu... calon yang nak naikkan ISLAM, kalian undi, bereh ? ana bukan tak nak pangkah , tapi umur masih belum cukup, atau erti kata tak layak, tapi jangan risau, ana sokong yang telus lagi damai... fikir-fikirlah, 
 p/s : salahkah ana nak lontar pendapat? maaf ye ! kita adalah generasi AL-FATEH ! Bangkitlah !  
 
sumber : web 

doakan untuk saudara muslim kita yang sedang berperang ! syria, gaza , palestin dan semua umat islam atas muka bumi termasuk tanah air kita ! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...