status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, May 9, 2013

28 atau 29 hari ber-cinta ? asyik !





Bismillahirahmanirahim, Alhamdulillah ! Salam'alaik ikhwan yang hensem dan akhowat yang comel, opsss... maksud ikhwan tu saudara lelaki, akhowat pula saudara perempuan, kita sebar sikit-sikit bahasa arab ni, sedapp tau ! seronok ! osem tau ! wauuuu ! promote-promote... lala ok penaip sebenarnya nak meluahkan sikit la curahan hati, tapi sepatutnya tak payah la kan sebab sepatutnya curahan hati pada pencipta kita tapi ana nak ber-kongsi dengan blog sebagai kenangan dan mengambil ibrah atau iktibar walaupun sedikit, cenggitu ^____^  in shaa Allah ada ter-selit ibrah ter-sebut, fuhhhh.... semangat nak taip sebab 9 may bakal menjelma kan ?  

orhhhh... tadi kan ana ter-tengok satu rancangan kat tv, maaf , lupa siaran mana sebab pakat tibai je tadi.. tekan-tekan terus tengok, ehhh menarik ! layannnn zasssssssssss..... intipati siaran tersebut : kita ni memang tak tahu mati bila tapi mati itu pasti kerana setiap yang hidup akan mati, okeh.. bawa bersabar post masih panjang ... senyum sikit =) pastu sambung yang siaran tadi, ada pesanan , kita jangan hitung bila kiamat tapi kita hitung amalan kita ini cukup atau tidak untuk hadapi kiamat ! orhhhh cenggitu !

pastu ana yang duk tengok ni ter-fikir, hurmmm.... camna ni ? amalan sikit aje boleh ke masuk sorga Allah ? dushhh ? nampak tak situ bila kita mikir, jadi ter-henti semua benda, sebab ingat kiamat atau akhirat ! Allah, kita masuk sorga bukan sebab amalan kita tapi dengan rahmat Allah, ingat rahmat Allah ni kita kena cari, erti kata lain berusaha, jatuh? bangkit ! bangkit lagi !

ok, nak rahmat , tak kan kita nak buat perkara yang rosakkan diri, ehh tok sah berangan la noooo, kita buat kebaikan dengan niat kerana Allah, hatta nak gosok gigi pun kerana Allah ! ok? paham ? ke serabut? agak serabut inti pati kali ini, cehh... baru perasan setelah dibaca semula. stop ! mukadimah.... ya Allah, tak kait dengan tajuk post  ? sabar , ni dia yang ber-kait :

ana bukan tak berusaha tapi ana ikut dan buat yang terbaik untuk menyenangkan hati ayah, haishh... kenape ? apa yang berlaku, ohh .. masih ingat post yang pasal unikl tu ? nak tahu ? tekan sini dan sini... ok teruskan, ikut offer letter 9 jun 2013 daftar , that means, mungkin berbaki 29 atau 28 hari ber-cinta , asyik ! hehe maksudnya, berada di rumah. ehhh, lebih kurang la kan,

cop ! tok sah sedih-sedih tau, pastu dalam masa yang masih berbaki, ana ter-tanya dah bersedia ke? haishh dari segi mental, fizikal, emosi aduiii, emosi ni tak tahu la dulu duk asrama dungun sekarang MElaka tau ! nungg "dekat" fuhhh ! ana terengganuians (^___^)  tu je yang kait dengan tajuk tapi ayat-ayat kata atas tu minta ber-lapang dada membaca dengan mata hati... hehe mata hati ? boleh la kan ? moga yang membaca, teruskan berusaha ! ehh... tetibe, maafkan ana, saranghae ! wallahu'alam. uhibbukifillah !

p/s : tapi mak bagitahu kalau dapat jurusan agama yang isi UpU tu, ibu nak ana ambil pastu duit pendaftaran yang Rm 1135 tu ibu ganti bagi kat abah... ana cam "ehhhh" baiknya ibu ! hehehe yang pasti aturan Allah itu terbaik, ehhh masa masih ada untuk isthikarah, masih sempat ! selamat isthikarah sahabat yang lepasan Spm 2012 .. peace no war !
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...