status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Saturday, April 20, 2013

hidup tak selalu senang ~



ciptaan Allah tiada tandingan, walau kita yang baja tanaman bunga tersebut namun Allah yang tetap meng-indahkannya ... SubhanAllah ! ! ! ... pink ~ flower ~

Assalamualaikum... Alhamdulillah , bersyukur nikmat yang ada, yang sakit makan ubat , nak cegah tapi kalau dah sakit ambil ubat la untuk sihat kembali ! ! Allah, cepat masa berlalu dulu PMR, lepas itu SPM dan seterusnya kehidupan selepas SPM dan sekarang zaman masuk ke alam universiti , pergghhhh... mukadimah pun cam apa aje kan ? sekejap je masa berlalu. dunia akhir zaman... Allah, bersediakah aku? cukup ke amal bekalsn amalan ni? terpesong , terkoyak tertampal. dan semua terrr...... T_T..... Allah ! ! ! 

 


sijil SPM atau keputusannya tak layak dinilai untuk merentas titian sirat nanti ! Allah !

ISU SEMASA : sekarang hangat dan terus bikin kerusi pun hangat ! apa tu... debaran makin terasa. mungkin . PRU 13 # INIKALILAH ~
 
 bukan nak promote ke apa, diri memang tak capai umur nak mengundi tapi, diri ini tetap ada hak untuk memilih apa yang sedia ada, tak kisah la apa-apa persatuan atau parti janji, diri ini sokong yang bawa ISLAM tinggi ! hah ! dah dapat apa yang ana sokong ? kalau dah dapat catch up tu ... mantoopplah ! stopppp.. isu semasa :) moga islam naik ! ayuhlah kita umat islam berdoa untuk yang terbaik ! aamiin ya rabb !


mana isu yang berkait dengan tajuk di atas ? gulllpppp... #tak masuk lagi ke ? hehe, pardon me! maaf , isu hangat sekarang jadi semua benda hangat ... nasi yang dimasak pun konfirm hangat juga ! >_< jom masuk !

hidup ini tak selalu senang, iye la kan, nak duduk, kena bersih tempat nak duduk tu kan , nak belajar kena pastikan tempat belajar selamat  hatta nak tidur pun kena pastikan selamat, ini kan semua hal yang berkait dengan kita, dalam erti kata lain 24 jam kita, opssss... nak solat kena pastikan bersih dari hadas kecil dan hadas besar... nak jumpa pencipta kita , ALLAH :) jadi hidup kita tak selalu senang tapi kita jangan susahkan , semua hidup kita jika ikut panduan dan garisan Al-Quran dan As-Sunnah, in shaa Allah ! selamat ! biasalah ujian akan datang. sentiasa. 


 wallahu'alam.

 

 





 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...