status ?


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampau batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.
[ Imam Hassan al Basri ]

Thursday, April 4, 2013

yang diminta tak dapat sebab ada yang lebih baik..

 
 

* sumber tumblr  *


Assalamualaikum.... Alhamdulillah... ohhh... kita patut bersykur di atas apa yang berlaku, ahhh.. tipu jika kata kita tak sedih tapi kan.. sedih tu boleh tapi jangan la sedih sampai rasa dunia ni dah berakhir... aduhh... kemaaain.. cakap macam ada pengalaman... oh memang ada, semua dan setiap yang membaca ini akan ada masalah walaupun sekali dalam sehari, dan jangan ingat masa hidup je ada masalah tapi bila dah meninggal pun masih ada masalah... hurmm.... ada yang berbunyi,


kita ni hidup memang susah, nanti mati pun susah, aik? mati pon susah ? kenape? iye lah ingat senang ke , hamba-hamba Allah yang dah termaktub akan menguruskan  jenazah si mati itu , mestilah yang nak menguruskan jenazah tu bagi yang terbaik untuk si mati. iaitu memandikan kita, mengkafankan kita dan seterusnya menyembahyangkan kita.... hurmmmm..... berfikir sejenak....


ohh... ada betulnya... jadi kita ni jangan lah mengeluh .. terus dan teruslah  berdoa agar dimatikan dalam keadaan beriman dan Allah rahmati hidup kita, dan bertaubatlah dengan dosa-dosa yang lalu, Allah kan Maha Pengampun lagi Maha Penyayang , moga kita berjumpa di jannah dengan  wajah yang berseri-seri..... aamiin ya rabb ! ! !

Allah ! tertampar... aduhhh.... besarnya harapan sahabat - sahabat seusrah tatkala mengatakan ayat ini : "moga kita berjumpa dan berkumpul di Jannah Allah " .... menitik airmata... aku hamba yang lemah, berjayakah aku ? sama-sama kita berfikir dan terus berfikir.... dan peganglah dengan ayat ini :

" yang diminta tak dapat sebab ada yang lebih baik "


wallahu'alam

p/s : selamat berbuka buat yang berpuasa hari ini. khamis.
p/ss : ayuh ! jihad !   


1 comment:

berenjut's budaks said...

nice dear :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...